Selv små profilartikler kan skape stor kjærlighet til selskapet ditt.

Profilartikler handler om mer enn logoeksponering på jakker eller penner. Riktig bruk av slike markedsføringsverktøy er en fantastisk mulighet til å skape varige, positive bindinger mellom virksomheten og målgruppene dine. I tillegg til å bidra til intern stolthet.

Selvsagt er profilartikler et verktøy som bidrar til at kundene og målgruppene dine har deg «top of mind». Å sørge for at logo og merkenavn får jevnlig eksponering er i seg selv viktig. Men profilartikler kan være så mye mer, om de benyttes riktig. Når de blir en viktig del av hverdagen og tilfører økt verdi – da er profilartikler markedsføring på sitt aller sterkeste.

Universet av profilartikler er stort; og det finnes knapt et produkt som ikke på en eller annen måte kan preges med din virksomhets identitet. Men valg av produkter og på hvilken måte du vil profilere virksomheten handler som i all annen markedsføring om å forstå målgruppene, og deres behov. Virkelig god bruk av profilartikler gir mottakerne en følelse av at du forstår dem, bryr deg om dem og produktene bidrar til å gi dem en bedre hverdag på en eller annen måte. Det handler med andre ord ikke om hvor stor logoen er (ofte snarere tvert imot), men om at du har valgt et produkt som gir målgruppen grunn til å like deg. Er mottakeren sofagris er kanskje ikke en skalljakke med din logo stort på ryggen det beste valget. Og er mottakerne friluftsentusiaster og avholdsmennesker er det kanskje ikke vinopptrekker du skal prege med din identitet. Selv om dette er eksempler tror vi du forstår poenget.

En god profilartikkel viser omtanke. Den bidrar til å skape gode hverdagsøyeblikk og kanskje til og med gode minner. Den er et bevisst valgt produkt – valgt fordi du forstår hva som betyr noe for mottakeren. Derfor er ikke logoens plassering og størrelse det viktigste. Er artikkelen rett vil mottakeren huske at den er fra deg uansett. Fordi du har vist at du forstår hvem han eller hun er.

Vi forstår at det kan være vanskelig å gjøre gode valg. Det er derfor vi ofte bruker tid sammen med kundene våre for å finne frem til de riktige produktene for akkurat dem. Og akkurat deg.

Ta gjerne kontakt, så kanskje vi kan finne noen små ting, som kan skape stor kjærlighet for ditt selskap også!

Helgeland Event AS – post@helgelandevent.no – Petter Dass gt. 3, 8656 Mosjøen – Org.nr. 991916946

Helgeland Event AS post@helgelandevent.no Petter Dass gt. 3 8656 Mosjøen Org.nr. 991916946